Zona Someșului se reamenajează, dar podul Garibaldi rămâne neschimbat: „Reprezintă o lucrare extrem de complexă”

Modernizarea podului care face legătura între cartierele Grigorescu, Plopilor și zona centrală se va realiza în viitor, dar nu în acest an. După ce proiectul de modernizare a Podului Porțelanului a eșuat din cauza unui zăcământ de sare, autoritățile nu se grăbesc nici cu reabilitarea Podului Garibaldi. 

„Podul Garibaldi reprezintă o lucrare extrem de complexă.

În primul rând, complexitatea rezidă în faptul că lucrările la Podul Garibaldi trebuie să fie făcute sub trafic, pentru că, din păcate, din Grigorescu avem doar două zone de ieșire spre zona centrală, Napoca și Podul Garibaldi. Mai este Podul Elizabeta, dar care e pietonal. 

Deci, noi am pus această condiție: lucrările să fie făcute sub trafic”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții radio locale. 

Chiar dacă proiectul de modernizare a Podului Garibaldi nu trezește interesul nici unui investitor, tocmai din cauza condițiilor specifice de implementare sub trafic, cerință solicitată de autorități, reprezentanții Primăriei dau asigurări că structura de rezistență a podului este una bună, iar acesta nu reprezintă un pericol pentru clujeni.

„Podul nu prezintă pericol, adică nu este un pericol pentru cetățeni”, a adăugat viceprimarul Tarcea. 

„Vom etapiza proiectul, îl vom face și pe el. Toate lucrurile se fac etapizat”, a mai punctat Tarcea. 

Autoritățile își propun reamenajarea malurilor Someșului. 

Podul Garibaldi rămâne neschimbat

„În anul 2023 o să fie cu totul și cu totul schimbată fața Someșului, așa cum o știm noi, în zona Parcului Iuliu Hațieganu și în zona platoului Sălii Sporturilor.

Anul acesta vom începe lucrările și la platoul Sălii Sporturilor”, au dat asigurări reprezentanții Primăriei. 

Primăria a realizat patru licitații pentru modernizarea Podului Garibaldi, dar investiția nu a trezit interesul constructorilor. 

CITEȘTE ȘI: Podul Garibaldi riscă să rămână în paragină, chiar dacă autoritățile au decis finanțarea lucrărilor de reabilitare prin Compania Națională de Investiții: „Discutăm de o blocare de peste 1 an de zile pentru un asemenea obiectiv...”

În august 2019, autoritățile lansau cea de-a 4-a licitație de modernizare a podului Garibaldi.

Valoarea investiției era estimată la 7,7 milioane lei (1,6 milioane euro), sursa finanțării fiind bugetul local.

Durata totală de execuție a lucrărilor era estimată la un termen de 9 luni. 

În continuare, modernizarea Podului Garibaldi rămâne un proiect controversat și extrem de mult amânat.

Podul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton.
Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri.
Investiţia presupune lucrări de reabilitare, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.

Ridicarea barajelor provizorii de la Podul Garibaldi, în noiembrie 2021, a dezvăluit albia Someșului în toată splendoarea și putoarea sa - pet-uri, haine, papuci, diverse ambalaje, pubele, trotinete, cauciucuri, resturi menajere – au fost doar câteva dintre vestigiile ascunse ale acestui spațiu uitat de autorități. 

CITEȘTE ȘI: Ridicarea barajelor provizorii de la Podul Garibaldi a dezvăluit albia Someșului în toată splendoarea și putoarea sa

 


Adauga comentariu